maandag 27 juni 2011

Onvergetelijk

Ik nam de trein. De conducteur riep over de intercom de haltes om en wenste de reizigers "een onvergetelijk reis".

Dat was goed bedoeld maar toch: het laatste wat ik van mijn treinreis verlang, is dat ze onvergetelijk is. De reis van de tweeduizend reizigers die afgelopen weekend geblokkeerd zaten in Ternat, die was onvergetelijk.

Geloof mij: de beste treinreizen zijn onopvallend. De ideale treinrit gaat onopgemerkt voorbij, zo geruisloos dat je ze al bent vergeten nog voor je op je bestemming aankomt.

3 opmerkingen:

Storm zei

De onopvallende treinreizen bij de NMBS beginnen hoe langer hoe zeldzamer te worden. Gisteren was het weeral prijs: complete chaos. de kinderen zijn vandaag met de trein op schoolreis. Ik hou mijn hart al vast!

Sven zei

Aan dit tempo kunnen ze binnenkort zelfs in de spits zitplaatsen voor iedereen garanderen :)

Kris zei

Ik heb me achteraf gerealiseerd dat ik desgewenst *iedere* dag wel een update kan breien aan dit bericht!