vrijdag 6 mei 2011

Zeventig per uur

Iedereen is te koop, ook u en ik. Mijn prijs is: zeventig euro per uur. Dat ontdekte ik onlangs toen ik een offerte zag waarin mijn werkgever mijn diensten aanbood aan een argeloze klant.

Zeventig per uur, is dat veel? Echt goedkoop vind ik het niet, als ik een paar alternatieven in ogenschouw neem. Voor zeventig euro heb je onder meer de volgende mooie dingen:

  • drie seizoenen van de briljante tv-reeks The Wire (totale kijkduur: ca. 37 uur);
  • een diner-met-wijnen voor één persoon in een héél aardig restaurant;
  • een retourtje Parijs, mits je tijdig boekt.

Huur mij een godganse dag met mij en je bent 520 euro kwijt – het equivalent van een vaatwasser. Als ik mocht kiezen tussen mezelf en een vaatwasser, ik wist het wel!

3 opmerkingen:

Sven zei

70 euro per uur, dat reken ik onmiddellijk om in aantal cd's dat je kan kopen : je bent per uur al een mooie muziekcollectie waard hoor ! Da's eigenlijk onbetaalbaar...

Dulcera zei

Wat ben jij goedkoop zeg ;-)
... ik "kost" maximum € 1125 per dag ... (minimum mag je daar 20% afhalen)

(nu alleen nog mijn loonbriefje in overeenstemming krijgen met die dagprijs) :-p

elke zei

Is dat met of zonder BTW?

Ik was trouwens even abuus en dacht dat ik voor die 70 euro ook nog dvd's kijken, een etentje en een reisje Parijs met jou kreeg. Dan zou ik het wel weten. Afwassen kan nog altijd met de hand ook.