woensdag 24 november 2010

Helpdesk helpt klant te B.

Er zat een briefje in de bus. Direct Parcel Distribution (DPD) wilde mij een pakje brengen maar had mij niet thuis gevonden.

Ik had niets besteld dus dat kon maar twee dingen betekenen.
  • Het pakje was niet voor mij bestemd. 
  • Een seriemoordenaar had besloten om onderdelen van slachtoffers naar mij toe te sturen. 
In geen van beide gevallen wilde ik het pakje hebben.

Via de website kon ik het pakje niet meer tegenhouden. Ik moest naar de helpdesk bellen. Daar zag ik tegen op. Je hoort veel gruwelverhalen over helpdesks tegenwoordig.

Toen gebeurde er iets vreemds: ik werd snel, vriendelijk en adequaat te woord gestaan door een telefoniste die het Nederlands machtig was. Het pakje zou aanstonds worden geretourneerd naar de seriemoordenaar.

2 opmerkingen:

Sven zei

Nu zal je nooit weten of het een neus of een pink was... (en of de afzender toevallig Tony Soprano heet, boos omdat ze hem in De Morgen een janet noemen)

elke zei

Dat is nu écht wel het eerste waar je aan denkt als je een pakje te wachten staat: dat er onderdelen van mensen in zitten. :-D