woensdag 23 november 2011

Een reisje in de tijd

Natuurlijk hebben wij op het werk de hele dag Google Streetview zitten kijken! Ik heb vandaag meer vastgoed gezien dan toen ik een nieuwe woonst zocht. Ik weet nu ook exact waar mijn collega's wonen, wat handig kan zijn, al zie ik niet direct in welke situatie.

De beelden van mijn straat zijn meer dan drie jaar oud. Bij de buren hangt namelijk de raamaffiche "sp.a nu zeker", die proletarisch kiezers probeerde te werven voor de Vlaamse verkiezingen van 2009. Een reis met Streetview is dus soms ook een reisje in de tijd!

Zou dat trouwens niet nog een mooie aanvulling op Streetview: foto's uit de oude doos, die tonen hoe je straat er lang geleden uitzag?


2 opmerkingen:

Storm zei

Idem hier. Ons huis was nog in volle verbouwing 3 jaar geleden. Gelukkig is al het stof ondertussen achter de rug, maar op streetview is het nog een halve ruïne ! ;-)

Anoniem zei

Voor dat laatste moet je ofwel boeken raadplegen, maar volgens mij is er ook een digitale beeldenbank. Of toch in Brugge, ik weet niet hoe het elders zit.