dinsdag 22 november 2011

Waar is het bos?

Ik woon nu een jaar of vijftien in Gent en dat is me altijd goed bevallen. Gent heeft de mogelijkheden van een grote stad en de charme van een dorp. Ik heb in die vijftien jaar maar zelden gedacht: was ik maar in de Kempen gebleven. Move and don't look back.

Alleen in de herfst zou ik nog willen ruilen. Want waar is het bos? Waar kan ik hier het verkleuren van de bladeren gaan waarnemen? Oost-Vlaanderen is in het algemeen slecht bedeeld als het gebladerte betreft. Knotwilgen, ja, dat wel.

Een sporadische samenscholing van bomen heet hier al gauw bos. Kempenaren weten beter! Deze ene keer dan toch.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En nochtans, als je het bosdecreet er op na leest, dan zal je merken dat een bos gewoon een paar rijen bomen naast elkaar is met een bepaalde afstand ertussen. Het hangt er maar vanaf vanuit welk perspectief je het bekijkt, nietwaar.

Mevrouw Meisje zei

En Gent is nu niet zo vreselijk ver van bijvoorbeeld Beernem en zo, daar is véél bos. Jaja, in de westvlaanders weten ze er ook van :-)